17. března 2017

Svatý Patrik

Jako ostatní svátky tady slaví i svatého Patrika velmi intenzivně.  Domy i lidi zezelenají a krámy se zaplní důležitými dekoracemi. V  pátek jsem vyrazil se sousedem Jeffem na pivo. Jeli jsme normálně autem, jedno pivo tu tolerují. Po nezbytném čekání na usazení jsme dostali pozici přímo na baru.  Servírky se tu chovají velmi pěkně, na spropitném tu závisí jejich výplata. Kvůli mému akcentu jsem dostal obvyklou otázku, odkud jsem. Ukázalo se, že paní servírka studovala v Rakousku historii střední Evropy a Česko zná.  Podobně mě svým vzdělním překvapila paní za kasou v samoobsluze, která se ptala zda jsem studoval univerzitu v západní Virginii stejně jako ona. Nosím totiž jejich mikinu a průměrně dva lidi za den se mě na to zeptají.

Objednali jsme si s Jeffem zelené pivo, ale nebyla to Plzeň. Nemělo žádnou chuť, ačkoli na fotce vypadá jako pulitr peprmintky. Druhé pivo už bylo z místního pivovaru, Devil's Backbone stoupalo do hlavy o poznání rychleji.  Na dotaz jestli si dám k sendviči hranolky nebo chipsy jsem odpověděl standartně ano. Už se ani necítím trapně, když nerozumím co po mě chtějí.

Během popíjení nás přerušovalo jen narážení nových sudů, které s velkou slávou oznamovaly servírky do mikrofonu. Občas nás i motivovaly k dalším objednávkám vyhlašováním slev.

V sobotu jsme s Tickellovými  jeli na průvod svatého Patrika na sever Norfolku. Byl tomtakový menší vesnický průvodeček. Objevili se klasické dechové kapely a místní školy, policejní sbor a hasiči.  Po chvíli se začaly objevovat i bizarní spolky malých aut a předvolební komunální propaganda. Celé dopoledne slabě pršelo a byla pěkná zima, naštěstí Američan má vždy po ruce pártystan a pár židliček. Zjistili jsme, že tchán Brianovy sestry Donald Vtipil měl české prarodiče a stále si vzpomíná na pár slov ze svého mladí.. slepica, pivo, brambory.



Na neděli jsme se s Tickellovými domluvili na prohlídce starší Hondy v Chesapeake.

Žádné komentáře:

Okomentovat